13.08.2014 Author: Christof Lehmann

Egypt Denies Entry to Human Rights Watch Chief and Top-Officials

345345Human Rights Watch Executive Director Ken Roth and other senior Human Rights Watch officials were denied entry into Egypt at their arrival at Cairo International Airport on Monday August 11. The George Soros funded “human rights organizations” has increasingly become an instrument of subversion for the U.S. State Department.

Roth, who arrived along with the Middle East and North Africa division director of HRW, Sarah Leah Whitson, were denied entry into Egypt at their arrival at the airport, reports The Cairo Post. The newspaper quotes Whitson as tweeting that they were being held at the airport for 12 hours before being deported.

HRW Executive Director Ken Roth, for his part, tweeted that he “had hoped to present #Egypt govt on Raba massacre of year ago [sic], wrote The Cairo Post.

Human Rights Watch issued numerous strongly biased and misrepresenting statements on the events at Cairo’s Raba square in July 2013 when police and military cleared the square from Morsi and Muslim Brotherhood supporters. The decision to clear the square was made after Muslim Brotherhood and pro-Morsi protesters had held the square occupied for a month and brought traffic and businesses in central Cairo to a standstill.

Moreover, HRW also issued strongly biased reports after security forces dispersed pro-Morsi and Muslim Brotherhood protesters on August 14, 2013 and clashes which lasted four days.

The Cairo Post reports that Muslim Brotherhood Groups claimed that over 1,000 were killed while the Ministry of the Interior stated that there were 632 deaths. Security forces maintained that the protesters instigated the fire.

nsnbc conducted an own investigation into the events at the Raba square, speaking directly with numerous eyewitnesses who stated that Muslim Brotherhood tied snipers opened fire on protesters who were following the instructions of the police to vacate the square.

The shooting caused a panic and caused people to flee back to the square where hundreds were mowed down by Muslim Brotherhood militants who shot at them from behind sand-sack barricades.

Social media video with police who were shooting, were immediately distributed via the Qatari government channel Al Jazeera. Other channels, including CNN and BCC re-broadcast the reports, uncritically. The fact that police fired at those militants who were committing mass murder on Muslim Brotherhood and Morsi supporters was omitted, even by U.S. American reporters for channels like Russia Today who bought the Al Jazeera propaganda, wholesale.

It was among others after this event that then General Abdel Fatah al-Sisi, in an interview with Larry Weissman, said:

The people of Egypt are aware of the fact that the USA has stabbed Egypt in the back with the Muslim Brotherhood and Morsi. It is nothing that Egypt will easily forget, or forgive”.

A more detailed report has been published in New Eastern Outlook under the title “The U.S. Stabbed Egypt in the Back – Al-Sisi“.

Follow the Money.

Human Rights Watch receives massive financial support from the self-proclaimed philanthropist, multi-billionaire, and failed philosopher George Soros, who earned his fortune by speculating against the British pound.

While the George Soros funded UN Framework Team for Preventive Action (FT) largely functions as UN cover for regime change, the role of Human Rights Watch is the issuing of biased reports which often have created the basis for U.S. and other core NATO member States’ calls for “intervention”.

The list of countries where the FT and Human Rights Watch have been involved in creating inter communal violence, civil wars, massacres, and regime change, as agencies for the U.S. State Department and the governments of core NATO States in general, contains over thirty countries. Among many others:

Bosnia-Herzegovina, Ecuador, Fiji, Gambia, Ghana, Guinea-Bissau, Guyana, Ivory Coast, Kenya, Lesotho, Libya and Cyrenaica, Maldives, Mali,  Mauritania, Myanmar, Nepal, Nigeria, Sierra Leone, Sudan, Syria, Ukraine, Venezuela, Yemen, Zimbabwe. One of the next countries on the list for subversion is Mozambique, which is on a trajectory to becoming the world’s second-largest exporter of liquefied natural gas by 2020.

Human Rights Watch makes no secret of how many funds it receives from the multi-billionaire globalist George Soros. In 2010, for example, Human Rights Watch proudly published an article on its website, titled “George Soros to Give $100 million to Human Rights Watch”.

A rather detailed documentation of the role Human Right Watch is playing as a bit in the regime change tool-kit of Washington was recently written by analyst and author Eric Draitser. The two-part article, titled HRW: Human Rights Watch or Hypocrites Representing Washington” was recently published in New Eastern Outlook (Part1) (Part 2).

Human Rights watch is far from the only NGO in the regime change tool-kit of the U.S. State Department. Another of these organizations is CANVAS, formerly known as DEMOZ. It is noteworthy that the fliers which were distributed among the “peaceful protesters in Raba Square in Cairo, in 2013, were identical with the CANVAS fliers which were distributed among the “peaceful protesters” in Ukraine’s capital Kiev in 2014.

Both in Cairo and in Kiev, hundreds of these “peaceful protesters”, whom the likes of George Soros and the U.S. State department most likely perceive as “useful idiots and cannon fodder” were killed by “mysterious snipers”. Their death was blamed on the targeted governments.

It may in fact be so that Human Rights Watch Executive Director Ken Roth, the Middle East and North Africa division director of HRW, Sarah Leah Whitson and company willfully provoked that they would be denied entry into Egypt as part of a propaganda operation against the Egyptian government.

The Cairo Post reported that Human Rights Watch (HRW) “was informed” that its delegation’s visit was postponed to September and that its staff did not have the prerequisite visas for their work, the Ministry of Interior said in a statement early Tuesday, August 12. 

Dr. Christof Lehmann an independent political consultant on conflict and conflict resolution and the founder and editor in chief of nsnbc, exclusively for the online magazine “New Eastern Outlook”.


×
Please select digest to download:
×